_____

PROJECTES

La Mulassa de Manacor

La Mulassa de Manacor és una bèstia elaborada amb l’objectiu de revifar la festivitat de St. Jaume, patró de Manacor. Després de descobrir que antigament per les festes de Sant Jaume se sortejava una mula, la qual era endiumenjada i passejada pels carrers del poble, representants de l’Associació d’Amics de l’Escola de Mallorquí varen proposar a l’Escola recuperar aquesta tradició.

L’any 2015 la Mulassa va sortir per primera vegada a les festes de St. Jaume de Manacor. Des del 2016, la Mulassa és propietat de l’Ajuntament de Manacor, que la custodia i vetla per les seves dues sortides anuals a través de l’Escola de Mallorquí.

Actualment, Mulassa, mulassers i músics surten dos dies el juliol: el dia de la Crida de St. Jaume i el dia de l’Encamisada. Executen dos balls diferents, tot fent un recorregut pels carrers del poble de Manacor. L’acompanyen 8 mulassers, que són els portadors de la bèstia, i una colla de músics.