Convocatòria de proves de maig 2025
Enllaç per inscriure’s i per a més informació: https://www.caib.es/webgoib/-/convocat%C3%B2ria-proves-de-catal%C3%A0-de-maig-de-2025-inscripci%C3%B3
Convocatòria de maig de 2025
Inscripció
El termini d’inscripció serà del 19 al 31 de març, ambdós inclosos.
Llocs de les proves
Les proves es faran a les localitats següents: Ciutadella, Eivissa, Formentera, Inca, Manacor i Palma.
Calendari de la convocatòria
- Termini d’inscripció: del 19 al 31 de març
- Publicació de llistes provisionals d’admesos i d’exclosos: 15 d’abril
- Termini per a esmenes: del 16 al 24 d’abril
- Publicació de llistes definitives d’admesos i d’exclosos: 13 de maig
- Proves:
Prova escrita |
Prova oral |
|
A2 |
24 de maig (matí) |
5 de juny (capvespre) |
B1 |
31 de maig (matí) |
10 de juny (capvespre) |
B2 |
17 de maig (matí) |
29 de maig (capvespre) |
C1 |
24 de maig (matí) |
7 de juny (matí) |
C2 |
17 de maig (matí) |
27 de maig (capvespre) |
LA |
31 de maig (matí) |
— |
- Publicació de resultats provisionals: 8 de juliol
- Termini per sol·licitar revisió i tràmit de vista: 9 i 10 de juliol
3. INSCRIPCIÓ
Inscripció telemàtica
Per fer el tràmit telemàtic és necessari disposar de certificat digital o Cl@ve Permanent a fi d’identificar-se i signar electrònicament. Podeu consultar aquesta informació a la Seu Electrònica.
IMPORTANT! No es pot fer el tràmit amb Cl@ve Pin o Cl@ve Mòbil.
Accediu a la Seu Electrònica per formalitzar el tràmit telemàtic: Tràmits > Tràmit d’inscripció > Accés al tràmit telemàtic.
- L’assistent del tràmit enllaça amb el web de l’Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB), des d’on es pot fer el pagament de la taxa amb targeta bancària.
- El pagament de la taxa d’inscripció s’ha de fer, necessàriament, dins el termini d’inscripció. S’entén que les persones que presentin una sol·licitud i no facin el pagament dins aquest termini desisteixen de la sol·licitud i, per tant, quedaran excloses de la convocatòria.
- La situació que es declari en la sol·licitud és la que es té en compte per calcular l’import de la taxa. Si una persona declara una situació de bonificació o exempció i no queda acreditada degudament, constarà com a exclosa. No es pot abonar la diferència ni dins el termini d’inscripció ni una vegada acabat.
- El pagament de la taxa no suposa la inscripció a les proves. Perquè sigui vàlida s’ha de generar un justificant de registre, presencialment o telemàticament.
- Al tràmit telemàtic es pot adjuntar tota la documentació necessària per completar la inscripció. Us recomanam que la tingueu preparada.
Inscripció presencial
Per a la inscripció presencial, cal seguir les passes següents:
1. Pagament
El pagament s’ha de fer a través del web de l’ATIB.
Organisme: Conselleria de Turisme, Cultura i Esports → Taxa per la matrícula per a les proves de llengua catalana
Hi ha dues opcions:
- Imprimir el model 046 i fer el pagament de forma presencial en una entitat bancària col·laboradora.
- Fer el pagament telemàtic i imprimir el justificant de pagament (model 046).
El pagament de la taxa d’inscripció s’ha de fer, necessàriament, dins el termini d’inscripció. S’entén que les persones que presentin una sol·licitud i no facin el pagament dins aquest termini desisteixen de la sol·licitud i, per tant, quedaran exclosos de la convocatòria.
La situació que es declari en la sol·licitud és la que es té en compte per calcular l’import de la taxa. Si una persona declara una situació de bonificació o exempció i no queda acreditada degudament, constarà com a exclosa. No es pot abonar la diferència ni dins el termini d’inscripció ni una vegada acabat.
El pagament de la taxa no suposa la inscripció a les proves. Perquè sigui vàlida s’ha de generar un justificant de registre, presencialment o telemàticament.
2. Preparació de la documentació
- Imprimiu, emplenau i signau el model de sol·licitud d’inscripció que hi ha al final d’aquesta pàgina.
- Adjuntau-hi el justificant de la taxa corresponent i, si escau, la documentació que acrediti alguna de les situacions que donen dret a la bonificació o exempció de la taxa.
- En el cas de sol·licitar adaptació de les condicions de la prova per discapacitat, en cas que la persona interessada s’oposi a la consulta de les dades, s’ha de presentar l’informe d’adaptació de la Direcció General d’Atenció a la Dependència o còpia del document que acrediti que s’ha sol·licitat aquest informe d’adaptació. En aquest darrer cas, el termini per presentar l’informe acaba el dia 13 de novembre de 2024.
- En el cas de sol·licitar adaptació de les condicions de la prova per trastorn de la lectoescriptura (dislèxia) o per trastorn per dèficit d’atenció (TDA), s’ha de presentar l’informe en què es rconeix aquesta condició.
3. Presentació de la documentació
- A les oficines del Servei de Formació i Certificació de Coneixements de Català (c. d’Alfons el Magnànim, 29, 1r pis, porta 5), sense cita prèvia.
- A qualsevol altra oficina de registre del Govern de les Illes Balears, dels consells insulars, dels ajuntaments o d’altres administracions públiques. Consultau:
- Per correu postal. En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l’oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l’hora exacta en què s’ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació
Si teniu alguna pregunta o algun dubte per fer la inscripció, contactau amb el Centre de Català de Manacor: 627 32 91 91 o ccmanacor@iebalearics.org
